Start Cursus Food Interaction

Organisator:
Foodlog
Locatie:
Huize Molenaar, Korte Nieuwstraat 6, Utrecht
Datum:
2017-04-06

Levensmiddelen, hoe ze gemaakt worden en wat ze doen voor of tegen ons lijf, gaan volop over de tong in de (interactieve) media. Zin en onzin zijn niet gemakkelijk meer te onderscheiden. Hoe ga je daar als bedrijf en professional mee om? Wat gebeurt er als bedrijven niet meepraten? En: wat gebeurt er als consumenten niet met bedrijven praten?

Foodlog lanceert de 2e editie van de cursus Food Interaction voor profit en non-profit organisaties én nodigt ditmaal ook kritische consumenten uit om hun bijdrage te leveren.

Voor wie?

Food Interaction is bedoeld voor professionals en voorlichters die actief zijn op het gebied van landbouw, food en nutrition. Ze werken bij levensmiddelenproducenten, detailhandelsbedrijven, voorlichtingsinstituten, universiteiten, overheden en private kennis- en ontwikkelingsinstituten.

Daarnaast worden in deze tweede editie kritische consumenten uitgenodigd direct in gesprek te gaan met organisaties.

Inhoud

Meer dan 15 sprekers uit de wereld van food en communicatie vertellen over hun ervaringen en de onderwerpen die nu in de samenleving spelen. Het programma van de cursus Food Interaction is praktisch en gebaseerd op interactie tussen cursisten onderling en de sprekers.

Food Interaction doorloopt in 9 middagen 3 grote thema’s:

I. Digitalisering en mobilisering van de (sociale) media
II. Grote maatschappelijke trends
III. Industrie-specifieke trends binnen food

Op de laatste dag ga je in gesprek met consumenten en leg je hen een concreet dilemma uit je bedrijf of organisatie voor.

Sprekers

Dick Veerman en Roeland Dobbelaer (hoofdredacteur en uitgever Foodlog) plaatsen de onderwerpen in hun bredere kader. Onder de sprekers zijn wetenschappers (levensmiddelentechnoloog Tiny van Boekel, filosoof Jan Bransen, communicatiewetenschapper Annette Klarenbeek), journalisten (Wouter Klootwijk), media-experts (Marco Derksen en Laurens van Klaveren), praktijkmensen (Rob Baan, Ruud Zanders en Marc Veltman), levensmiddelenbedrijven en NGO’s. Ook brengen we een bezoek aan een mediabedrijf en een groot voedselverwerkend bedrijf.

Voor consumenten die mee willen doen

Kun je op 29 juni in de middag van 14.00 tot 17.00 uur in Utrecht zijn en wil je ingaan op de dilemma’s die bedrijven met je willen delen én hen vertellen hoe je tegen hen aankijkt?
Meld je dan aan via uitgever@foodlog.nl. Foodlog vergoedt je reiskosten, en je krijgt een cadeau.

Praktisch voor zakelijke cursisten

Wanneer: 6 april – 29 juni (geen cursus op 27 april en 4 en 25 mei i.v.m. de nationale feestdagen).
Tijd: donderdagmiddag 13.30 – 17:00 uur. NB. op 29 juni start de cursus om 9.30 uur.
Studielast: gemiddeld 5 uur per week (inclusief contacturen)
Aantal cursisten: maximaal 25
Niveau: HBO+
Kosten: €1.900 (excl. BTW), 10 cursusdagen en begeleiding
Korting: €50 voor Foodlog-leden. €150 voor Foodlog Business Leden. 10% voor FNLI-leden. 10% voor abonnees of medewerkers van organisaties die abonnee zijn op de Levensmiddelenkrant en op Marketing Tribune. Gereduceerd tarief voor mensen uit het onderwijs en voor ZZP-ers.
Locatie: Huize Molenaar, Korte Nieuwstraat 6, 3512 NM Utrecht. Daarnaast tweemaal op locatie (wordt nader bekend gemaakt).

 

Aanmelden voor één of enkele cursusmiddagen is ook mogelijk. Bij vragen, mail naar uitgever@foodlog.nl.

Download het volledige programma (pdf) >